بررسی تبلت یوگا 2 لنوو

پشتیبانی

دنیای فناوری - تاج الدینی

بررسی تبلت یوگا 2 لنوو

tajadinii
دنیای فناوری - تاج الدینی

بررسی تبلت یوگا 2 لنوو

یوگا 2 لنوو

لنوو از زبان طراحی اختصاصی خود در تبلت‌های سری یوگا بهره می‌برد و همین عامل باعث می‌شود تا تبلت‌های این شرکت از نظر شکل و شمایل ظاهری و کارایی با دیگر تبلت‌های بازار متقاوت شوند. تبلت یوگا ۲ لنوو یکی از مقرون‌به صرفه‌ترین و خوش‌ساخت‌ترین تبلت‌های حال حاضر بازار است که در این مقاله به بررسی عمیق آن می‌پردازیم.در بازار تبلت‌های اندرویدی فراوانی با برندهای متنوع وجود دارند; از گلکسی‌های سامسونگ و ترنسفورمرهای ایسوس تا برندهای چینی و متفرقه که نام بسیاری از آنها را حتی نشنیده‌ایم. لنوو در دنیای پی‌سی، برندی شناخته شده و معتبر است. این کمپانی چینی چند سالی است که تلاش می‌کند موفقیت‌های خود در دنیای پی‌سی را در بازار تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند نیز تکرار کند. این که این کمپانی تا چه حد در این زمینه موفق بوده خود بحثی طولانی است، ولی آنها با خرید موتورولا و تجربه‌ای که در دنیای پی‌سی داشته‌اند، آینده‌ای بسیار امیدوارکننده را برای خود ترسیم کرده‌اند.

 

یوگا 2 نام یک تبلت میان‌رده لنوو است که با وجود قیمت در حد و اندازه میان‌رده‌ها، کیفیت و قابلیت‌هایی در حد و اندازه‌ تبلت‌های اندرویدی پرچمدار برندهای کره‌ای و تایوانی دارد. پیش‌تر در زومیت بررسی ویدیویی این تبلت را تماشا کردید.

بررسی ویدویی

دانلود ویدیو 480p | تماشا در یوتیوب 720p | دانلود از مگا 720p

نسخه 8 اینچی یوگا 2 که با قیمت ۹۹۰ هزار تومان با گارانتی یک ساله‌ی آوات در بازار موجود است، توسط شرکت آواتدر اختیار زومیت قرار گرفته تا مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

طراحی و کیفیت ساخت

اکثر تبلت‌های موجود در بازار از نظر طراحی شباهت بسیاری به یکدیگر دارند. اما لنوو در این زمینه ساختار شکنی کرده و نوعی طراحی خاص و متفاوت برای تبلت‌های سری یوگا خود در نظر گرفته است. طراحی یوگا تبلت ۲ که به نسل قبلی خود شباهت دارد، هرچند عجیب و نامتعارف به نظر می‌رسد، اما در عمل کاربردی‌تر از ساختار معمول تخت و مستطیلی مرسوم ظاهر می‌شود.

تبلت یوگا ۲، شکل و شمایل منحصر به فردی دارد، دلیل منحصر به فرد بودن این طراحی آن است که در قسمت پایین دستگاه یک بخش استوانه‌ای وجود دارد که تنها لنوو از آن استفاده می‌کند. در این برآمدگی که احتمالا باتری ۶۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی جا شده، استند خاصی تعبیه شده که از طریق آن، امکان قرار دادن تبلت در زوایای مختلف میسر می‌شود. به این ترتیب می‌توان تبلت‌های سری یوگا که در سه سایز ۸، ۱۰ و ۱۲.۸ اینچ راهی بازار شده‌اند را بدون نیاز به کاور یا پایه‌ی خارجی در زاویه‌هایی از ۹۰ درجه تا حدود ۱۷۰ درجه قرار داد. به این ترتیب نه تنها می‌توان از تبلت در زوایای مناسب برای تماشای فیلم یا وب‌گردی و مطالعه متون استفاده کرد، بلکه می‌‌توان تبلت را آویزون کرد تا از آن به عنوان قاب عکس یا چیزی شبیه به آن بهره برد. لنوو در وسط بخش پایه که در قسمت استوانه‌ای جمع می‌شود یک حفره‌ در نظر گرفته تا اگر مایل بودید آن را آویزان کنید. شاید دلیل این کار آن باشد تا بتوانید از تبلت به عنوان قاب عکس دیجیتال در خانه استفاده کرد یا مثلا در واحدهای تجاری و صنعتی از آن بهره برد.

کاربرد دیگر بخش استوانه‌ای پایین دستگاه جای گرفتن خوب تبلت در دست، در حالت‌های افقی و عمودی است.

تبلت یوگا 2 در سه اندازه‌ی مختلف ۸، ۱۰ و ۱۲.۸ اینچی تولید شده و علاوه بر نسخه‌ی اندرویدی، امکان خرید نسخه‌ای مجهز به سیستم‌عامل ویندوز 8.1 نیز در اختیار مشتریان قرار دارد. نسخه‌ای که برای بررسی در اختیار ما قرار گرفته بود، نسخه ۸ اینچی بود.

مشخصات فنی یوگا 2 لنوو

  • صفحه‌ی نمایش ۸ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل
  • حافظه‌ی رم ۲ گیگابایت
  • تراشه‌ی اینتل اتم Z3745 با پردازنده‌ی چهارهسته‌ای با فرکانس ۱.۳۳ گیگاهرتز و پردازنده‌ی گرافیکی اینتل اچ‌دی
  • حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایتی با امکان افزایش از طریق میکرو SD تا ۶۴ گیگابایت
  • دوربین ۸ مگاپیکسلی در عقب با f2.2 و فوکوس خودکار و دوربین جلو ۱.۶ مگاپیکسل
  • باتری ۶۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی
  • بلندگوهای استریو با پشتیبانی از فناوری دالبی دیجیتال پلاس
  • پایه‌ی سه حالته‌ برای قراردادن تبلت‌ در حالت‌های مختلف
  • وزن ۴۱۹ گرم
  • قیمت ۹۹۰٫۰۰۰ تومان

استند تبلت یوگا 2 در قیاس با مدل سال 2013 به شکل بهتری از جای خود خارج شده و در زاویه‌ی مورد نظر کاربر قرار می‌گیرد. این استند در هر زاویه‌ای که دلخواه کاربر باشد تنظیم شده و در نهایت بر زاویه‌ی 90 درجه چفت می‌شود. این بخش استوانه‌ای، باعث می‌شود چه در حالت افقی و چه عمودی، تبلت به بهترین شکل در دستان کاربر جای گیرد که البته در حالت افقی، ممکن است اندکی به تنظیم محل جایگیری دست‌ها نیاز باشد.

 

لبه‌های استند دستگاه در حالت باز بسیار تیز به نظر می‌رسد که البته احتمالا باعث آسیب به کاربر نخواهد شد. این استند برای مواقعی که دستگاه را بر روی میز قرار داده و قصد تایپ کردن داشته باشید یکی از بهترین تجربه‌ها را در اختیارتان قرار خواهد داد.

هرچند قسمت پشت دستگاه از پلاستیک با طراحی حاشوردار ریز ساخته شده، اما بخش پایه‌ی تبلت یوگا ۲ و نیز فریم دور آن از جنس فلز آلومینیوم بوده تا در استفاده طولانی مدت، آسیبی متوجه دستگاه و این قسمت نشود. با توجه به اینکه فشار قرارگیری دستگاه در حالت‌های مختلف بر روی همین قسمت استوانه‌ای قرار می‌گیرد، اقدام لنوو در تعیین جنس این بخش عاقلانه بوده است. افزون بر این، جنس فلزی قسمت استوانه‌ای موجب دفع حرارت باتری خواهد شد و بهبود عمل‌کرد و عمر آن را در پی خواهد داشت. لنوو از هر دو طرف استوانه به بهترین شکل استفاده کرده و در یک سوی آن دکمه‌ی پاور و در طرف دیگر ورودی جک هدفون را قرار داده است. در سمت راست دستگاه، اندکی بالاتر از کلید پاور، درگاه Micro-USB و کلیدهای کنترل صدا قرار گرفته است.

یوگا 2 لنوو

استوانه‌ی پایین دستگاه، میزبان اسپیکرهای تبلت نیز هست که بخاطر جایگیری در قسمت جلوی دستگاه صدا را به خوبی به سمت کاربر هدایت می‌کنند.

نمایشگر و اسپیکر

معمولا در بین تبلت‌های با قیمت زیر یک میلیون تومان در بازار ایران، نمایشگر‌هایی با رزولوشنی در محدوده HD دیده می‌شوند. اما لنوو راضی نشده در هیچ بخشی از این تبلت کم بگذارد و تبلت یوگا ۲ خود را به نمایشگر با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل مجهز کرده است. این رزولوشن در ابعاد ۸ اینچی تبلتِ لنوو، تراکم ۲۸۳ پیکسل در هر اینچ را باعث شده که موجب ارائه تصاویر شفاف و واضح می‌شود.

lenovo-yoga-2-pixelsوضوح تصاویر یا همان رزولوشن نمایشگر از بخش‌های مهم در انتخاب یک تبلت است. رزولوشن و تراکم پیکسل بالاتر در تبلت برابر است با لذت بیشتر از کار با این وسیله. در بین تبلت‌هایی که در بازار وجود دارد، به راحتی می‌توان گفت که صفحه نمایش تبلت یوگا ۲ جزو بهترین‌ها به حساب می‌آید. این نمایشگر تصاویر خود را بسیار جذاب و روشن به نمایش می‌گذارد و شدت روشنایی بسیار بالای آن حتی استفاده از تبلت در زیر نور مستقیم خورشید را راحت کرده است.

تراکم پیکسل بالا موجب وضوح و کیفیت خوب نمایشگر شده است. رنگ مشکی در این نمایشگر عمیق به نمایش گذاشته می‌شود و کنتراست نیز فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

درباره‌ی نمایشگر تبلت یوگا ۲ لنوو باید خیال شما را راحت کنیم که در تماشای فیلم، اجرای بازی، وبگردی و سایر کار‌ها نهایت لذت را از آن خواهید برد. نکته جالب این است که حتی اثر انگشت نیز در این نمایشگر به مراتب کمتر از سایر تبلت‌ها دیده می‌شود.

در بین رقبای هم قیمت و هم رده تبلت یوگا ۲ نمایشگری شفاف، جذاب و خوانا دارد که لذت کار با این محصول جالب را دو چندان کرده است.

طراحی کاربردی و خاص این تبلت باعث شده تا اسپیکر‌ها در بهترین جای ممکن خود قرار گیرند. در بخش پایینی که به پایه‌ی ایستای گرد تبلت یوگا ۲ ختم می‌شود، دو اسپیکر استریو قرار گرفته که در هر حالتی رو به روی کاربر قرار می‌گیرند و صدای خروجی به صورت مستقیم به سمت گوش‌های کاربر منتقل می‌شود. کیفیت خروجی خوب با طراحی مناسب اسپیکر‌ها باعث شده‌اند تا کاربر بهترین بلندگو‌ها را در یک تبلت ۸ اینچی داشته باشد.

یوگا 2 لنوو

خوشبختانه اسپیکر‌هایی که لنوو در این محصول استفاده کرده بسیار صدای بالایی دارند و برای لذت بردن از تماشای فیلم و انجام بازی، راحت صدای بلند و با کیفیت یوگا ۲ را خواهید شنید.

برای درک بلندی صدای اسپیکر‌های جدیدترین ساخته‌ی لنوو می‌توانید فناوری بوم ساند اچ‌تی‌سی را در یک تبلت تصور کنید. اسپیکر‌های استریو یوگا ۲ از فناوری دالبی نیز پشتیبانی می‌کنند.

اپلیکیشن Dolby در این تبلت به راحتی از طریق یک ویجت قابل دسترس است. این برنامه به طور قابل توجه‌ای برای تنظیم صدای فیلم‌ها، موسیقی و پادکست‌ها بهینه سازی شده است.

دوربین

لنوو در این تبلت از یک دوربین ۸ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f2.2 و فوکوس خودکار بهره برده است. این دوربین کیفیت متوسطی دارد ولی از آنجا که تبلت‌ها چندان با هدف عکاسی ساخته نمی‌شوند، می‌توان دوربین آن را در مقایسه با عموم تبلت‌های موجود در بازار، مناسب توصیف کرد. فوکوس خودکار اپلیکیشن دوربین این تبلت خوب کار می‌کند و سرعت مناسبی دارد.

دوربین یوگا 2

اپلیکیشن دوربین این تبلت قابلیت‌های فراوانی دارد و منوها و تنظیمات آن نیز به شکل زیبا و کاربرپسندی چیده شده‌اند. شما می‌توانید از حالت‌های عکاسی متعددی که در آن وجود دارد، مثل حالت ماکرو، پانوراما یا حالت عکاسی در نور کم استفاده کنید، تا کیفیت تجربه عکاسی با یوگا 2 را بهبود دهید.

در نور روز می‌توانید با این دستگاه ۸ اینچی به عکاسی پرداخته و عکس‌های خوبی تهیه کنید، اما در نور کم، جزئیات تصویر به درستی نشان داده نمی‌شوند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 15 بهمن 1398برچسب:, | 23:50 | نویسنده : tajadinii |

<< مطالب جدیدتر         مطالب قدیمی‌تر >>


.: Weblog Themes By SlideTheme :.